måndag 5 oktober 2009

Tecken på.. ?

På eftermiddagen sitter jag i köket tillsammans med min mor och dotter. Dotter ligger på golvet bredvid mig och leker högljutt. Mor sitter mitt emot mig medan jag har datorn framför mig. Följande händer i mitt huvud:
Datorn startar och min fina skrivbordsbild poppar upp.
Jag tänker att det är en fin bild... att jag skrivit ut bilder att sätta upp på tösens dagis... att jag glömt sätta upp dessa bilder på dagis: att jag GLÖMT HÄMTA tösen på dagis idag! Och att jag redan är hemma. Panik.

Min mor, som sitter och iakttar mig från andra sidan bordet, utbrister: Vad är det som har hänt?!
Svaret: Jag har glömt tösen på dagis.

Men jag skulle inte hämta, hon har ju inte varit där idag. Hjärtklappningen gav sig efter några sekunder.

1 kommentar:

  1. Jag förstår inte...var inte tösen där. Där i köket där du var?

    Du är bra snurrig du!

    SvaraRadera