onsdag 21 april 2010

Min pappa, han kan han.

Jag har äntligen fått tillbaka min kära dator. Det har varit på besök i Norrland och fått ett nytt tangentbord. Så nu kan jag återigen använda enter-knappen och åtta andra knappar på samma sida. Vilken lyx!

I påskas råkade jag tappa en ölburk på datorn. Eller, inte på, burken hamnade mestadels på bordet och själva innehållet på tangentbordet. Säger man förresten tangentbord på en bärbar, då det inte är fristående...? Ja, det gjorde i alla fall att nio knappar tappade funktion. Men jag anpassade mig fort och lärde mig växla mellan olika tangentbord när jag behövde använda bindestreck eller enter. Visst var det lite besvärligt men jag tänkte att jag får leva med det då jag själv ställde till det..

Tur att jag har en sån fantastisk pappa som fixar saker!

2 kommentarer: