lördag 11 september 2010

Drömmer mig bort

Turkiet 2010. Ljuvlig start på resan, nu är även tösen hooked på Starbucks:)



Jag fick mina palmer och har överfört min fascination till lillan. Det är nåt visst med dessa träd!

Dagarna såg ut som så att vi gick till havet efter frukost, badade till eftermiddag för att sedan byta ut saltvatten mot hotellpool. Bad till middag. Första och sista dagen fick vi avbryta strandvistelsen då vågorna var skrämmande höga och vi inte hade en chans att stå emot..



Finns inget bättre än turkost saltvatten, hetta och sandiga fötter (så länge de inte ligger mitt på handduken då..)
Middags buffén på vårt hotell var full med intressanta rätter av turkiskt slag. Det mesta med persilja i. Jag höll mig från de som kunde tänkas innehålla kött och var överlycklig att få äta riktigt god gurka och härliga tomater. Jag åt så klart en massa annat gott, men kan tänkas att jag överdoserade gurkan och tomaterna. Det är annat än det man köper hemma på ICA.

Efterrättsbuffén var det bästa! Jag och söta gillade det skarpt och föråt oss mot slutet av veckan, visste inte att det var möjligt..

Min kanske största upptäckt var att huden inte luckras upp i havet medan det går läskigt fort i vatten med klor i. Tillslut är man så blöt att det knappt går att torka.. Men det var bara att bita ihop, hur ofta har man tillgång till en ljummen pool? Så lärde sig tösabiten att simma den andra dagen - total lycka! Då måste man ju öva.

Ett av kvällsnöjena:)

Utsikt från poolen, vackert.

Vattenlandet som vi besökte 2 dagar, galet kul!


Så jag drömmer mig bort medan jag ser fram emot nästa resa. Fantastiskt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar