lördag 1 oktober 2011

Det fina med hösten

Jag har för tillfället snöat in på kastanjer. Jag och lillan har varit i parken bredvid och samlat, det finns nog knappt några kvar till skolbarnen... Först till kvarn säger jag bara!

Jag blir alldeles lugn när jag plockar kastanjer och kan inte sluta, det är så där lagom beroendeframkallande. Bäst är när man hittar dem i sitt skal, då bubblar jag till av glädje. När jag inte orkar bära mer så går jag/vi hem.

Härom dan hämtade jag lillan och hennes kompis från skolan. Jag föreslog att vi skulle stanna till i parken och plocka lite, vilket de köpte. Jag fixade en kasse av min scarf och barnen hade en låda att samla i. Så vi plockar och pratar, plötsligt utbrister lillans kompis (alldeles för högt och med allvar i rösten) :

Skynda dig K, din mamma tar ju alla!!!


I det ögonblicket kände jag lite skam över mitt beteende. Men det var ju två mot en, mycket orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar