måndag 1 mars 2010

20 dec

Det var mitt sista inlägg. Jag kämpar med detta, dock mest i tanken.

Detta blir mitt tredje försök, och inleder med en fundering som snurrat i tankarna ett par dagar. Hur kan det komma sig att jag kan tappa så hiskeligt många hårstrån och ändå ha hår kvar på hjässan? Jag vet att man ska tappa ett visst antal strån per dag, men mitt antal kan omöjligt stämma. Herregud, jag håller ju på att likna söta S i hennes bortfall. Skillnaden är att jag inte har lika mycket hår som väninnan och det gör mig oroad.

4 kommentarer:

  1. Ja, alltså det där är så konstigt. För jag tappar ju nå sjuuukt med hår och ändå är det som en svintoboll uppe på hjässan.

    Men om jag tappar, säg 25 strån per dag, så kommer det ju inte ut 25 strån samma dag. Och även om det skulle komma ut 25 strån på en dag, så blir dom ju inte långa på en dag.

    Ja, jag förstår då ingenting. Asbolut ingenting!

    Nu slog det mig. Tänk om jag inte tappade hår. HUR mycket hår skulle jag ha då? Usch, det tänker vi inte på.

    (Verifieringen blev Tesse, haha!)

    SvaraRadera
  2. Ja, du skulle ha stört mycket hår då! Som du säger tar det ju inte en dag för stråna att växa ut.. dessutom är det ju inte bara de gamla, långa stråna som trillar av, det kan ju omöjligt vara så.. Jag förstår verkligen inte, och det stör mig.

    På tal om Tesse.. vet du, en av föräldrarna på mitt jobb har tagit sig friheten att kalla mig för både Tessan och Tess. Det är helt galet fel! Man kan inte bara ta sig den friheten. Jösses.

    SvaraRadera
  3. Haha! Nu ska jag börja kalla dig för Tess. Hahaha! Nu måste jag skratta så tårarna sprutar...hohoho...

    SvaraRadera
  4. Haha! Tänk om det va du.. det är mobbning på hög nivå!

    SvaraRadera