tisdag 23 mars 2010

Tisdag

Käresta har lämnat oss. Han har åkt på IT-mässa i Örebro. Stackarn klev upp 04.45 denna morgon för att ge sig iväg. Att säga att jag var en aning sömndrucken när han pussade mig adjö i ottan är en underdrift. Jag minns att jag blev rädd för bokhyllan...

Så, när katten är borta dansar mössen på bordet.. Eller, riktigt så har ju inte dagen sett ut. Jag har haft turen (egoistiskt, jag vet!) att vabba då tösen varit krasslig. Det är något som både lillan och jag älskar. Vi har idag dansat till hennes favvolåtar (inkluderar Beyonce, Pernilla Wahlgren, Erik Saade och Al Fakir mm.), lekt att vi bott på hotell (eftersom sambon gör det och då måste vi rekonstruera verkligheten, samt att vi också gärna vill bo på hotell men inte kan, så vi gör det hemma!), och lekt med prinsessor och dockor. Man kan säga att dagen sett ut som i måndags:) Men imorgon är det verklighet igen och bussen från hemmet avgår så tidigt att jag kan slå vad om att tösabiten kommer somna på väg till dagis. Tidiga mornar är inte vår grej.

Jag har även hunnit med att beställa mina kuddfodral som jag spanat in samt få dystra nyheter:
tösens ansökan till förskoleklassen har inte kommit fram, och det är för tillfället knökfullt till hösten. Jag kan lämna in en ny ansökan, det är inga problem, men det finns visst inga platser.. för många barn bor i denna kommun och alla vill så klart in på den skolan. Men skam den som ger sig! Nu ska jag fylla i blanketter, skriva ut vädjande brev och adressera detta till Rektor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar