måndag 9 maj 2011

Bohème

När jag fyllde år fick jag biljetter till min första opera. I fredags var det dags! Vi träffade sambons syster och åt en trevlig middag. Förväntningarna var stora.

Fast när operan började satt vi inte på våra platser. Vi hade inga platser! Dubbelbokning på Kungliga Operan. Trodde inte det var möjligt, det känns som till och med SF har bättre koll.

Vi spenderade istället en timme i Gyllene Foajén och drack bubbel, ensamma. Jag kunde fota hejvilt med min oskarpa mobil:) Så trots katastrofen hade vi kul, åtminstone kommer vi minnas kvällen ett bra tag framöver!




Just det, vi får en ny föreställning med bättre platser också.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi på Kungliga Operan tycker det var mycket tråkigt att det blev så knasigt med din födelsedagspresent och vill gärna bjuda dig och en vän på en guidad visning i huset som kompensation. Maila mig på maria.larsson-bovin@operan.se så berättar jag mer!
    Vänlig Hälsning
    Maria Larsson Bovin
    Marknadsassistent, Kungliga Operan

    SvaraRadera