lördag 11 juni 2011

Kalas del 2

När lillans kalas var slut stannade hennes bästa lilla T och lekte. Sedan följe hon med oss till Marabouparken för middag och bad. Kunde det bli bättre?! Tjejerna behövde verkligen ett dopp i det tveksamt rena vattnet. En nödvändig blötläggning efter en svettig dag med sötsaker.

Äntligen kom jag ihåg att ta med kameran! Medan tjejerna svalkade av sig kund jag plåta mina kära objekt.


Lilla söta på språng. Hon är så underbar att jag tappar andan. Hon har kvittrat hela dagen och det gör mig varm i hjärtat att få dela det med henne.

När vi var klara i parken fick vi hämtning av lilla T's pappa. På vägen till bilen kom tjejerna på att de ville sova över. Påhitten bara sprutar ur dem. Jag tror hela sumpan hörde när de vädjade till oss.

Det blev bestämt att lilla vännen skulle sova över hos oss, för första gången. Jag tänkte att de kanske skulle vilja mysa lite i soffan när vi kom hem och började planera... Men nej. Om man ska sova över hinner man inte med sånt - då vill man skynda sig att sova över. De hoppade in i duschen, borstade tänderna (på eget initiativ, kors i taket!), tog på pyamaserna (trots en stadig temperatur på 28 grader här hemma) och sedan var det läggdags. Vi läste Snövit och sedan ett par timmar tillbaka sussar de sött.

Jag kan inte göra annat än att le. Vilken härlig kalasdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar