tisdag 7 juni 2011

Välkommen hem!

Idag kom vårt efterlängtade badkar! Fantastiskt bra!

Men det måste vila en förbannelse över oss när det kommer till hemmafix. En hemmafix-förbannelse. Jag är säker på att den heter just så. För varje gång vi har ett projekt så är det alltid saker som krånglar, alltid. Så tanken på att vi med egna händer skulle bygga en stuga eller renovera köket är bara skrattretande. Det tog en förfärlig tid att sätta ihop detta badkar! Eller, inte att skruva ihop det, men att sedan få det såsom vattenpasset tycker att det borde vara (och så att det inte gnekar när man kliver i det). Många trötta blickar utbyttes, men jag är glad att jag får utbyta dem med min karl för det gör saken mycket roligare (i efterhand i alla fall). Men nu står det i alla fall på plats.

Det känns bra. Strax ska jag inviga med en dusch!


1 kommentar: