måndag 29 augusti 2011

En vecka senare..

Lillan är en stolt förstaklassare. Det bästa med att börja ettan enligt lilla söta är att hon inte längre är yngst på skolan. Kan inte minnas att jag tänkte så.. men vad minns jag, jag är ju född på stenåldern:)

I torsdags kom det hem ett brev från läraren, ett från "skolan" samt ett läxpapper. Lillan formligen studsade genom dörren här hemma - hon skulle skynda sig hem och göra sin första läxa! Jaha tänkte jag, vaddå mjukstart?! Men så läste jag brevet och fick veta att barnen hade tjatat sig till den. I alla fall så har den där läxlyckan lagt sig. Numera när läxan kommer på tal blir kommentaren Jag hatar läxa och jag hatar skolan. Det ser ut att bli ett långt år. Eller långa år.

Så, vad handlade brevet från skolan om då? Det går löss på skolan. Ni skojar, efter två dagar?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar