söndag 13 mars 2011

Blocket

Hälften av allt som säljs på Blocken är för närvarande vårt. Har aldrig lagt upp så många annonser. Och vilken kick det är att få det sålt!

Lillans lila loftsäng är galet populär. Å det det ska den vara. Det var den jag slet med istället för C-uppsatsen:) Ska passa på att njuta av den innan den hämtas! (För övrigt så skulle köparen lägga den, i delvis nedmonterat skick, på sitt takräcke... Jag borde smygfilma eländet!)

Igår sålde vi ett leksakskök till en kvinna som knappt kunde göra sig förstådd på engelska. När hon såg det lilla köket såg hon besviken ut, och frågade efter lådan. Då vi inte hade lådan funderade hon ett tag och sen frågade om vi hade något mer att sälja. Något som passar till en flicka? Jag och min käre fambo tittade på varandra för att sedan fundersamt låta blicken vandra in i lillans rum. Eftersom det var en sådan oväntad fråga så visste vi inte hur vi skulle bete oss. Den spända tystnaden hängde i luften. Både jag och min karl gick in i rummet och mumlade nooo, it's only the kitchen.. med viss osäkerhet. När jag såg att damen var på väg i lillans rum skyndade jag min ut för att mota bort faran. Lillan må stundvis leka affär därinne, men nu var hon inte hemma och att döma av damen var hon inte på lekhumör. Väl vid dörren igen skulle hon köpa köket. Fambon frågade om hon ville ha bärhjälp. Svaret var luddigt. Men damen öppnade dörren, sa Give me! och tågade ut i trapphuset. Fambon kom efter med köket. Det var lustigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar