tisdag 29 mars 2011

Projektet påbörjat!

Nu äntligen är projektet Det nya livet inlett. Detta är vad som skett:

6 flyttlådor packade och igentejpade.

Jag blev ivrig trots tröttheten och rev ner alla gardiner, tavlor och tyg i alla former. Dessutom står bokhyllan väldigt tom. En liten del av mig hoppas på att jag inte packat något som kommer behövas under dessa två veckor innan flytten. Men då är det bara att bita ihop, tejpat är tejpat.

Så, projektet är stort för oss. Vi har känslan av att livet börjar på riktigt. Ja, alltså nu ska vi inte försumma lilla tösen som varje dag förgyller mitt liv, men nu ska vi få bo och leva som vi skulle ha gjort för längesen. Fast vi har inte haft tillfälle förrän nu.

Vi längtar. Vi längtar så att benen i kroppen värker. Nu har vi bara 13 dagar kvar att åka buss till lillans skola. Fantastiskt!

2 kommentarer:

  1. Men var ska vi då ses?? Ni kommer inte att passera busskuren då ju..!

    SvaraRadera
  2. Oj då, det tänkte jag inte på. Vi kan stå där ändå..

    SvaraRadera