måndag 10 augusti 2009

ja, jösses...

Jag visade mitt sanna jag för Sumpan idag.

Imorgon kommer min kära sambo och hans föräldrar hem. Jag har lånat bilen i en veckas tid så det var dags att tanka. Jag och tösen svängde in på OKQ8 efter jobbet. När vi stannat vid pumpen började jag leta efter spaken till tanklocket. Letade och letade.... hittade ingen spak! Helt galet. När jag blivit nog stressad sms:ade jag min kära sambo i USA i hopp om att få veta var denna rackarns spak satt. Just som jag skickat iväg meddelandet dör telefonen. Typiskt. Det var bara att traska in på macken och be gossen bakom kassan om hjälp. När jag hade pratat ett tag såg gossen ut som ett frågetecken. Efter lite mer prat från min sida undrar han om jag provat att bara öppna den för hand. (I mitt huvud ekar det "Med fingrarna??!" men säger det tack och lov inte högt) Jag antar att jag såg ganska dum ut eftersom det tog ett tag att koppla, har ingen större koll på tanklocksområdet. Tanken hade inte ens slagit mig. Och mycket riktigt, sekunderna innan denna gosse kom till bilen hade jag med hjälp av pekfingret öppnat locket. Jag skrattade gott medan den hjäpsammen gossen såg lite förlägen ut. Besöket på macken tog lite mer än en kvart.

Två timmar senare laddar jag mobilen, slår på den och har då fått svar och bekymrade sms av min älskade sambo. Till min ursäkt vill jag bara säga att jag avverkat min första, något röriga dag på nya jobbet. Det måste ju vara anledningen till att jag inte kunde tänka logiskt.

2 kommentarer:

  1. Haha! Den var bra!

    Jag känner inte alls igen mig, nej inte alls! ;)

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det finns fler! Jag funderar på att byta olja nästa gång, givetvis på samma mack:)

    SvaraRadera