tisdag 4 augusti 2009

Känner lugnet

Bilresorna har gått bra, inskolning har gått ännu bättre, jag har än så länge hittat allt jag behöver i huset och vädret har varit suveränt. Dessutom blev dagens middag god: jag känner lugnet. Och ler lite. Min lilla söta har lämnat mig ensam på altanen för att arbeta på sitt sociala närverk: hon har fått in en fullträff och har nu en bedårande nyfunnen väninna på besök. Hon är stolt, det krävdes mod att ta första steget och det värmer hjärtat:)

Ja, då kanske det blivit dags för en kort förklaring av mitt nya läge. Har alltså tagit över mina "svärföräldrars" (det är inte på papper än) hus för närvarande, eftersom vi får vår lägenhet i slutet av augusti. Så jag och lilla söta flyttade hit för några dagar sedan, medan min sambo och hans familj befann sig i NY. Detta gjorde mitt lätt nervös då jag inte är så bekant med huset och Stockholm i övrigt! De kommer hem igen om en vecka.. Och när de anländer i huvudstaden igen kommer de bli grymt förvånade över vilken förvandling jag genomgått, från noll koll till massor... ja.. typ. Jag kan i alla fall stänga av GPS:en då och då:)

Så är det. Nu är det dags att plocka undan efter middagen, ni vet, den där roliga stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar