söndag 9 augusti 2009

time's up

då var tiden kommen. Semestern slut och verkligheten tar vid. Imorgon är första dagen på nya jobbet. Det är med blandade känslor jag går till sängs ikväll. En blandning av spänning, förväntan, glädje, ångest och ledsamhet. Ångest och ledsamhet för att de lediga, soliga dagarna med lilla tösen är över... och för att hösten kommer snart. Och när hösten kommer är allt kul över. Det har varit min filosofi sedan ja, jag minns inte när jag började få denna känsla men det tyder på att det pågått länge.. Lite ledsamhet för att lilla vackra får så långa dagar på dagis, vilket små skatter inte ska behöva. Det blir nytt för henne, nytt för mig. Spänning och förväntan för hur det kommer att te sig på jobbet. Jag hoppas på trivsel och lycka och att min intuition inte är helt off.

Så, blandade känslor här i Täby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar