söndag 2 augusti 2009

Jag har landat

.. i dubbel bemärkelse. För det första så har jag på den mentala nivån har jag befunnit mig här ett tag nu, men ikväll blev tristessen för tung. Nu är det dags, även om det är mörkt på okända vatten:) Många frågor surrar i mitt redan tunga huvud. Men så..

För det andra så jag idag påbörjat det nya livet, i ny stad med nya uppdrag. Har lämnat norr för kungliga hufvudstaden. För att inviga detta nya liv tog jag och min underbara hälft, tösen på 5 år, en biltur på kvällskvisten. Målet var att hitta nya dagiset som vi ska till imorgon då inskolningen börjar.. Tack och lov för GPS! Det slår slint på mitt lokalsinne så fort jag kommer till Stockholm, men den här gången hade jag bara en 5 åring att förlita mig på så jag vässade mig själv (med teknisk utrustning). Det gick helt suveränt att hitta dit, och halvvägs tillbaka... sedan lossnade apparaten från rutan och föll ner mellan sätena. GPS-kvinnan fortsatte prata medan jag närmade mig en korsning... Medan jag letade efter den svarta saken, tittade på vägen, försökte lyssna på vad kvinnorösten sa och med min lugnaste röst försökte förklara till tösen att jag måste koncentrera mig, körde jag naturligtvis fel. Helt galet fel, vilket betydde en omväg ute på E18 eftersom man tydligen inte kan göra u-svängar varsomhelst.

Så, jag går till sängs lite orolig inför morgondagen då vi ska ut i morgontrafik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar