torsdag 1 juli 2010

M är försvunnen!!

Igår kväll gjordes tårta och planer smiddes med tösabiten: Fambo/Bonuspappa fyller 27 år idag! Lillan var så spänd över uppvaktningen på sängen att hon knappt kunde somna. Jag konfererade med bäste fambo om vilken tid vi skulle väcka honom då han inte har semester och måste åka till jobbet i ottan. Så jag ställde väckaren på halv 6.

När klockan ringde imorse så försökte jag desperat väcka lilla söta - no respons. Jag viskade, viskade lite högre, strök henne i ansiktet, skakade henne lätt, lyfte lemmar - no respons. När jag intensivt försökt i 5 min så ringer karlns klocka. Men va nu då?? Han skulle ju sova...

Med tösen fortfarande sovande konstaterade vi att jag ställt klockan på 6.30 istället för 5.30 (jag måste tänkt: halv sex..det är en sexa med... alltså 6.30..klokt och effektivt!). Det resulterade i att M fick bråttom till jobbet och vi hann inte med tårta på säng. Istället gick jag och min ångest och la oss. När lillan sedan väckte mig vid 9 tiden utbrast hon förskräckt "Mamma, M är försvunnen!!"

Usch vilken dålig sambo och mor jag är som inte kan hålla koll på tiden. Men som så många gånger tidigare kan vi konstatera att det här med morgonstund inte är min starkaste sida.
Vi gör ett nytt försök imorgon, hoppas tårtan fortfarande smakar bra (eller så kanske jag gör en reserv liksom för att kompensera..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar