måndag 26 juli 2010

En fågel i örat.

En av alla de saker som jag är rädd för är att få en fågel i örat när jag cyklar. När jag cyklar fort alltså. Det vore inte bara obehagligt och smärtsamt utan även dödligt. Detta tänker jag på när jag är ute och cyklar. Eller, jag påminns om den otäcka tanken varje gång jag cyklar fort och det finns fåglar i närheten. Det händer ganska ofta.
Detta började under min högstadietid. Då cyklade jag över en mindre cykelbro varje dag för att ta mig till och från skolan. De bevingade små djurens motorväg korsade denna bro och otaliga gånger susade de förbi mitt framför näsan på mig och missade mig med en hårsmån. Därav min rädsla för en fågel i örat. En av bilderna som dyker upp i huvudet på mig är från Kalle Ankas jul, då Kalle är ute i djungeln och ska ta kort på de sjungande kolibrifålarna. Knäppjönsen som försöker sabba hans kort åker med näbben före in i en trädstam - så skulle det nog se ut om jag fick en näbb kraftigt fastkilad i hörselgången. Läskigt.

3 kommentarer:

  1. Du är inte riktigt klok. Så är det.

    SvaraRadera
  2. Hmf.. vänta bara tills du sitter vid min sida på sjukhuset och håller min hand för att jag har, just det, en fågel i min hörselgång.. då får vi se vem som inte är klok!

    SvaraRadera
  3. Det är fortfarande du som inte är klok då. Jag är bara omtänksam som sitter och håller din hand!! =)

    SvaraRadera