tisdag 16 november 2010

En tisdag i lyxförpackning

Idag fick lillan ledigt från skolan och fick följa med mig på jobbet (hennes gamla förskola). Det är sann lyx att få ta med henne dit. Vi kan tanka kärlek lite då och då, när det behövs. Jag smyger mig in i leken och tar mig en kram, vi håller hand på samlingen, vi gosar några sekunder innan lunchen, hon ger mig en puss efter att täckbyxorna sitter på, hon kommer springandes från andra sidan gården för att kramas lite. Det är några av alla guldkorn under dagen som får mitt hjärtat att smälta.

Att se henne leka med sina vänner, vara omsorgsfull och omhändertagande. Att hon kan lägga armen om en vän och varmt säga Vad ska vi hitta på? då vännen känner sig lite ledsen för att hon inte fått tid med tösen. Det får mig att tåras i ögat av kärlek, stolthet och lycka. Hon var/är omåttligt omtyckt på sin gamla förskola och jag förundras hur hon hinner med alla leksugna kamrater som står på kö, men hon gör sitt bästa och tar sig tid att se dem.

På eftermiddagen följde hon med en av sina jämnåriga väninnor hem för lek och bus. De går numera på skilda skolor och har inte setts på flera månader, men på senare tid har en längtan byggts upp. Denna längtan har varit besvarad, och det resulterade i en buskul eftermiddag. När jag hämtade henne, och till sist fick med henne ut i kalla luften, bubblade hon. Jag fick höra vad de lekt och pysslat med och jag i min tur lovade fler lekdagar. Och solen sken. Mitt i bäcksvarta kvällen sken solen på mig.


Det har varit en fantastisk dag. Jag älskar att vara mamma till min lilla söta. Hon är hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar