lördag 20 november 2010

Världen är upp och ner

Ni har sett Ronja Rövardotter. I den finns en krokig gammal Per. Tydligen heter han Skalleper och inte alls Skallerper, som jag trott i få se nu... 23 år.. eller nåt. Jag känner mig skakad, minst sagt.
Hur kommer det sig att det gått obemärkt förbi??
Denna smet uppdagades efter att jag läst ett inlägg från en av mina kära vänner på Facebook, varpå jag snällt men bestämt bad min fambo att kolla med Wikipedia.
Det var sant. Till min stora förfäran.

När jag tänker efter är Skalleper mer logiskt, han var ju skallig... visst han var lite skallrig också men det kanske var en bisak.

Jag behöver tid att smälta detta.

1 kommentar:

  1. Eh, jag hade kunnat berätta det för dig för 10 år sedan. Men tydligen pratade vi inte Ronja då...

    Stackars, det är jobbigt sånt där. När det liksom träffar en rätt i huvudet. Helt plötsligt bara. Pang på!

    SvaraRadera